Reportáž: Projektové dny s VR jsou super! hlásí první školy

Červen je na školách tradičně ve znamení posledních zkoušek, uzavírání klasifikace a pak pár dní před prázdninami jde už o trochu volnější režim. Toho využily některé školy k seznámení s virtuální realitou ve výuce a objednaly si VR Projektové dny.

Ve spolupráci s učiteli jsme naplánovali jejich obsah tak, aby odpovídal konkrétním potřebám a zájmům škol. Hlavním cílem těchto dnů bylo seznámit učitele a žáky s inovativním nástrojem pro výuku, VR Edu Pack, a ukázat, jak může virtuální realita obohatit a zefektivnit vzdělávací proces.

Projektové dny byly zaměřeny především na přírodovědné předměty, zejména na lidské tělo. Během čtyř 45minutových bloků jsme žáky uvedli do virtuální třídy, naučili se pohybovat ve virtuálním prostředí, využívat ovladače a všechny funkce aplikace – rozebírání a skládání modelů, animace apod. Následná „práce“ na modelu lidské kostry tak už byla vlastně zábava. S pomocí metodických listů a předdefinovaných úkolů, jako například rozdělování kostí do skupin podle velikosti a tvaru nebo sestavení kostry horní končetiny, žáci získávali nové vědomosti a dovednosti. Práce ve skupinkách podporovala nejen schopnost spolupracovat, ale přirozeně učila i efektivní komunikaci. Učitelé si ověřili, že příprava na výuku s využitím metodických podkladů je opravdu snadná a šetří jim čas.

Ohlasy na projektové dny byly pozitivní jak ze strany učitelů, tak i žáků. Učitelé ocenili zejména interaktivitu výuky a grafické zpracování modelů. Opakovaně zaznívalo: „Byla jsem překvapená, jak byli žáci soustředění,“ „Líbilo se mi, jaký má učitel nad žáky přehled a může pracovat s kompetencemi, co žák může a nemůže dělat.“

Žáci byli nadšení, že nejpokročilejší technologie může být součástí výuky: „Prostě super“, „Bavilo mě to, i když normálně přírodopis nemusím“, „Je to snadné a nevypadá to ani jako učení, přesto si to pamatuju.“

Pro nás to byla skvělá zkušenost a první školy nám potvrdily, že Projektové dny dávají smysl. Bylo zajímavé sledovat, jak se žáci soustředili, a to dokonce i ti tzv. problémoví a jak rychle se dokázali učit. Ze začátku vůbec názvy jednotlivých kostí neznali a po pár aktivitách si je pamatovali a dokázali je pak v testu správně aplikovat.

Stále víc škol dává šanci modernímu vzdělávání a my jsme rádi, že k tomu naše akce přispívají a učitelé i žáci se při práci s novou technologií cítí komfortně. Program VR Projektových dnů najdete zde: https://vredupack.cz/vr-projektovedny/

Kontakt

Leoš Kubíček

Virtual Lab, s.r.o.

IČO: 08065811

Lipová 1789/9, 370 05 České Budějovice 5